Lunchdisco(!), goda betyg och Gadden-föreläsning

Hej och hå! Det är tisdag, klockan är 01.01 (ja, på riktigt) och jag har precis lämnat in delkursens första övningsuppgift. Klockan är inte mitt i natten för att jag har pluggat hela dagen, ohnej, jag har liksom gjort så mycket annat roligt och spännande att pluggandet fick skötas nattetid!

Igår var förmodligen en av mina bästa tisdagar någonsin. Dagen började som en ganska dålig dag med halvkasst humör, grådisigt väder, tidig morgon och trötta ögon. Men så hände något. På föreläsningen gick vår kursansvarige igenom tentan som vi hade i måndags, och eftersom jag kom ihåg vad jag svarat kunde jag räkna ut att jag kommer att få godkänt! Sedan får vi reda på att betygen för grupparbetet där vi gjorde en PR-kampanj är satta, och vi fick VG!

Efter dessa glada besked får jag ett sms av Sanne som frågar om vi ska ses på Lunch Beat, och vad vore väl bättre att fira med än lite DANS! Japp, Lunch Beat är alltså disco på lunchtid – hur häftigt, roligt och framför allt dansigt som helst!

Jag och min klasskamrat Tove drog således till da Matteos Panetteria på Magasinsgatan (vid Grönsakstorget) och fullkomligen tokdansade tillsammans med ett stort gäng dansglada människor! Jag har aldrig varit så lycklig på ett dansgolv förut – där var vi, i en café/bageri-lokal, mitt på dagen, helt nyktra, med det enda målet att röra oss i takt till musik och fånga endorfinerna som det gav.

Lunch Beat arrangeras, vad jag förstått, ungefär en gång i månaden och i december körs faktiskt två event, 13/12 på Världskulturmuseet och 15/12 på da Matteos Panetteria.

Läs mer om Lunch Beat här och gå med i Facebookgruppen Lunch Beat Göteborg och kolla på filmen här nedanför så lovar jag att du blir sugen på att komma och dansa med oss nästa gång!

If It’s Your First Time at Lunch Beat, You Have To Dance

Idag har också varit en tokbra dag, där jag bland annat lekte Handelsstudent och gick på en fantastisk föreläsning med Christer Olsson. Christer är en av Sveriges mest eftertraktade föreläsare och han pratade om vikten av att vara sann, att kunna skapa förtroende och att ”den som vill mest vinner”. Jag blev så uppslukad att jag direkt efteråt köpte hans bok ”Vart är du på väg och vill du dit?”

Föreläsningen var en del av Handelshögskolans arbetslivsmässa Gadden, som verkade vara ett riktigt bra arrangemang! Vi på samhällsvetenskapliga institutionen kommer att ha en liknande mässa till våren som jag verkligen ser fram emot!

Sen blev kontrasten väldigt stor då jag direkt efteråt hade föreläsning i skolan, med en kille som tyvärr inte var fullt så karismatisk som man skulle kunna önska av någon som ska stå och prata framför 80 personer i två timmar. Menmen, föreläsningarna är ju inte obligatoriska så om man inte gillar dem får man antingen försöka göra något åt saken eller inte gå dit alls!

Efter skolan var det dags för ännu en inspirationsträff med 365 saker du kan göra, idag på temat kreativitet, och som vanligt kom jag därifrån med massor av inspiration, nya tankar och nya kontakter! Jag rekommenderar ALLA som är nyfikna på att prova nya saker och kanske även utmana sig själv lite att gå dit, det är helt gratis och kravlöst, bara kul!

Nu är det verkligen dags för sömn, något som kan vara svårt att hinna med när man hittar på så mycket saker hela dagarna.🙂

Kommentera

