thanksgiving break

På torsdag är det Thanksgiving, så i morgon onsdag börjar lovet så att alla ska hinna åka hem till sina familjer. Thanksgiving verkar vara en högtid som alla firar, oavsett religion och var man kommer ifrån, häftigt med en sådan högtid tycker jag (även om man kan diskutera vad det är man egentligen firar och om man borde göra det, men, men…).

Själv ska jag i morgon i absoluta svinottan ta ett flyg härifrån via Newark till Los Angeles, där jag ska spendera Thanksgiving-lovet, ska bli jättekul! Hade jag stannat i Albany hade jag dock passat på att vara med på onsdagens Thanksgiving-firande för utbytesstudenter och/eller anmält mitt intresse att fira med en amerikansk familj, för sådant ordnar skolan minsann med! Hoppas dock på att man kanske kan få prova lite Thanksgiving-specialiteter i Los Angeles istället. Onsdag kväll innan Thanksgiving är tydligen årets största fest-kväll också, men misstänker att det för min del snarast blir att däcka av trötthet innan fest, efter en lång dags färd mot natt, och Los Angeles!

På återhörande!

/ Sofia

Kommentera

