Stockholmsupplevelser, tenta och podcastinspelning

Måndag igen! Idag stod tenta på schemat, och hujja, jag var lite nervös över hur det skulle gå – pluggandet i Stockholm blev det inte överdrivet mycket med… Men jag hann i alla fall läsa igenom allt, och igår kväll tog jag en sen fika ihop med en klasskompis och pratade igenom och förhörde varandra lite, vilket var jättebra! Flera av grejerna vi pratade om kom nämligen på tentan, och jag hoppas hoppas verkligen att jag klarar den!

Efter tentan, som bara tog 45 minuter eftersom de ändrat och gjort den mycket mindre omfattande än föregående år, gick vi ett gäng från klassen och firade alternativt dränkte våra sorger på Blue Mountain Café, där jag inmundigade en riktigt mumsig varm choklad. Där myste vi och pratade om allt möjligt tills det blev lunchdags – en riktigt bra förmiddag måste jag säga!

Stockholm ja, jag har haft det hur bra som helst där. Bodde hos min bästa killkompis, som jag inte träffar alltför ofta nuförtiden, så det var jättehärligt att spendera tid ihop med honom! Förutom att gå på Spinngalan och Showcasedagen hos Prime så har jag festat lite, ätit god mat och slappat en hel del. Innan jag åkte hem igår gick jag även på Fotografiska museet, som jag verkligen kan rekommendera! Just nu har de tre utställningar varav Nick Brandts mästerliga bilder av afrikanska djur, framför allt elefanter, är huvudutställning. Den är verkligen maffig, och jag kunde lätt titta på samma bild i flera minuter.
Spinngalan var jättekul, och inte alls så läskig som jag befarat med tanke på att vi hade ”balkong”-platser och alltså inte fick någon trerätters middag. Detta hade de andra tjejerna fattat, som tur var, så att jag såg till att äta ordentligt innan!

När alla priser var utdelade och maten var uppäten så trängdes alla i baren och ingen verkade vilja styra upp dansgolvet, så det fick vi göra! Efter några låtar, då vi enträget dansade helt för oss själva, fylldes golvet och festen pågick till klockan ett.

Dagen efter var det dags för Showcase-dagen på Prime, vilket var jätteintressant och inspirerande! Såväl (potentiella och nuvarande) kunder som studenter och folk från andra byråer trängdes i Primes fina lokaler och lyssnade på när de anställda berättade om årets bästa kampanjer – några som de dessutom vann priser för på Spinn.

Jag berättar mer om Spinngalan, och en massa annat, i det senaste avsnittet av Anna&Viktors Podcast (som du hittar här>>) som vi spelade in tidigare idag!
Är gött nöjd över mitt senaste inköp, Blue Yeti-micken, som jag sprang in på Andreassons musik och inhandlade förut. Funkar finfint till bland annat podcast-inspelningar!

//Anna

One thought on “Stockholmsupplevelser, tenta och podcastinspelning

Kommentera

