Gamla tentor, skypemöten och hederligt pappersarbete

Just nu är jag väldigt imponerad av att jag över huvud taget fortfarande är vaken – det blev inte värst många timmars sömn i natt! Var inte helt lätt att hålla mig vaken på föreläsningen i morse vill jag lova, tur att jag satt bredvid Liv som petade på mig när hon tyckte att jag blundat lite väl länge.

Just nu handlar kursen om Tryckfrihetsförordningen och Yttrandefrihetsgrundlagen, och visst är det intressant men föreläsningarna blir onekligen lite långrandiga.
Efter den oerhört långa skoldagen, två timmar, samlades i stort sett hela klassen på expeditionen då någon hade fått reda på att vi kunde få kopierat den förra tentan i just denna delkurs, med svar och allt! Ja, svaren är ju skrivna av en student, men denne hade lyckats få ihop bra många poäng så det känns ju inte helt oävet att plugga på dem litegrand! Det som känns bäst tycker jag är att veta ungefär hur tentan kommer vara upplagd, på vilken nivå frågorna (och svaren) ligger på och vad som egentligen är viktigast att läsa på. Stor skillnad mot att plugga i blindo och försöka lära sig precis allt!

Resten av dagen har jag ägnat åt skypemöten, jobb/projekt och sist men inte minst; bokföring! Jag har ju kvar företaget som jag tidigare drev, och där måste papprena skötas minsann. Vi har dock väldigt väldigt lite verksamhet nu så det är inte så farligt många kvitton som ska häftas ihop med rätt verifikation, men egentligen räcker det med ungefär fem för att jag ska bli matt. Jag är verkligen imponerad av de människor som tycker att sånt därnt är roligt på riktigt (till exempel min pappa)!

Nu ser jag fram emot minst åtta timmars sömn, i morgon är vi lediga! Relativt tidig morgon får det dock bli ändå, har typ tusen saker att göra och dessutom börjar det minst sagt bli dags att plugga till tentan också. Ska nog ta svängen förbi bokhandeln imorn helt enkelt!

//Anna

Kommentera

