Omslagstjej, julhysteri och fritidsprojekt

Svisch svosch vad tiden går fort, nu har ännu en vecka passerat!

Bläddrade i kalendern nyss och insåg att det kommer att vara jul snabbare än jag hinner säga pepparkakshus och presenter. I Nordstan har juldekorationerna hängt uppe i en vecka redan och i var och vartannat skyltfönster skymtar julpynt. Det känns både kul och vemodigt, att julen snart är här och att tiden liksom flyger förbi. På ett sätt känns det som att det var igår jag infann mig nervös till tusen på första nollningsaktiviteten och på ett sätt som att det var hundra år sedan.

Som min coach Sanne sa häromdagen ”det känns som att du alltid varit här i Göteborg!”. Jag har på några månader här upplevt mer och träffat fler spännande och intressanta människor än vad jag gjorde på flera år hemma i Säffle, och jag vet att utvecklingen inte stannar här. Jag har bara börjat.

Jag har till exempel börjat jobba för Sanne Aronsson (som alltså coachar mig – något jag å det varmaste rekommenderar ALLA!) och ska hjälpa henne med bland annat PR och marknadsföring. I torsdags, när jag inte hade någon föreläsning, hade vi en heldag tillsammans där vi planerade, gick på lunchmingel hos kommunikationsbyrån Paff Performance (mycket flådigt och mycket intressant!) och avslutade med att se Cirkus Cirkörs föreställning Undermän på Stora teatern. Den var precis så magiskt bra som jag har förväntat mig – en blandning av allvar, humor, musik och cirkuskonst på högsta nivå!

Dessutom har jag och min kompis Viktor flera spännande grejer på gång, bland annat ”Anna& Viktors Podcast”, som vi spelade in andra avsnittet av idag!

Ärligt talat har jag de senaste veckorna haft så fullt upp med annat än plugg så jag inte kommit mig för att skaffa böckerna till den nya kursen, något som får stå mig dyrt då jag inte riktigt hinner eller orkar hitta dem begagnat den här gången. Till råga på allt är första tentan redan nästa måndag, och i fredags när jag fick tummen ur och tänkte köpa böckerna på studentbokhandeln Aniara så var de slut! Som tur var gick det relativt snabbt att få dem vid beställning, så den boken vi har tenta på nu kommer på tisdag, lite väl sent, men jag tror att det kommer gå bra ändå. Jag får plugga desto mer effektivt de dagar jag har på mig!

Idag kom jag hem ganska sent, har spenderat helgen hemma i Säffle och bland annat firat Fars dag, och upptäckte att jag fått post – en broschyr från Göteborgs Universitet med ingen mindre än mig själv på omslaget! Bilden är från den fotografering jag var med på tidigare i höstas (som jag bloggade om här).

Nu börjar det verkligen bli dags att komma i säng, insåg precis att vi har föreläsning klockan 8-10 imorgon, resten av dagen ledigt – man har minsann lite udda ”arbetstider” som student!

//Anna

Kommentera

