en matig helg i Albany

En helg i matens tecken här borta, i fredags gick vi på återbesök till vår favorit The Wine Bar and Bistro at Lark, följt av favoritpuben, med godaste gratispizzan, igår lagade Masumi och jag under Connies ledning grekisk spanakopita, spenat och fetaostpaj, wow, säger jag bara! Nu ska det bli söndagsbrunch och bio på Spectrum 8, den trevliga lilla independentbiografen som tyvärr ligger med ett något läskigt område emellan sig och den delen av staden dit bussarna går, vilket vi tidigare fått erfara när vi promenerat hem därifrån… I kväll ska jag slänga ihop en svensk-inspirerad middag med lite rotsaker, får se vad det blir av det! Annars är det fantastiskt höstväder här nu, så igår tvingade jag med en kompis till miniskogen vid campusdammen, och så har jag vart på yogan massa gånger, ballett-inspirerad variant och en annan med hantlar. Denna helg har helt enkelt präglats av att inta och göra av med kalorier! Nedan campus i solnedgång, lite kuriosa om campus-byggnaden är att den egentligen var ritad för att ligga i en öken i Arizona, men så hamnade den i Albany, och tydligen blir det helt fruktansvärt här under vinterns snöstormar!

Kommentera

