Naprapatbesök, grupparbete och basic funk

image

image

Även denna vecka präglas av intensivt grupparbetande, och jag måste än en gång poängtera hur kul det är att faktiskt göra grejer – på så vis lär vi oss långt mer än en föreläsning nånsin kan göra!

Idag inledde jag dagen med ett besök hos en naprapat, närmare bestämt Patrick på Ryggakuten. Jag har haft ont i ryggen i många år och har provat alla upptänkliga behandlingar, och på senare tid har värken blivit värre så det var dags att göra något ordentligt åt saken.
Patrick var sjukt duktig och proffesionell, han såg på en minut att mitt ryggont med största sannolikhet beror på min dåliga hållning samt förmåga att andas med bröstet istället för magen.
Så jag fick hållnings- och andningstips och sen en rejäl omgång med både knäckningar, massage och strömbehandling. Kände mig verkligen som en ny, något rakare, människa sen!

När vi stängde ner kampanjfabriken för dagen hann jag äta en riktigt god laxsallad på Sweet bakery (som ligger nästan bredvid gymmet) innan det var dags för dagens träningspass, basic funk. Det är ett av mina favoritpass på Fysiken, härliga enkla dansmoves till r’n’bmusik!

Nu sitter jag på bussen, är alldeles strax hemma. Ikväll blir det slapphäng och lite pill med exempel till vår kampanjpresentation – det är ju så kul!

//Anna

Kommentera

