Ett litet gult paket…

…väntade på mig i brevlådan när jag kom hem från skolan idag!

Jag som är löjligt förtjust i att få brev, och då särskilt ett sånt där man märker att det är någonting spännande i, blev helt fnissglad och förväntansfull, och ännu gladare blev jag när jag öppnade och fann finchoklad och en handskriven uppskattande lapp från självaste Prime-bossen himself! (Han hade alltså läst mitt blogginlägg om hans föreläsning häromdagen.)

Man förstår ju att han lyckats bygga ett stort PR-företag, detta är ju höjden av att sprida goodwill, och därigenom få ännu mer god PR. Det är enkel, snabb och framför allt personlig kommunikation, jag gillert bigtime!

Tänk om alla tog sig den tiden, att visa uppmärksamhet och uppskattning. Det tar ju oftast inte många minuter, och ger så otroligt mycket tillbaka! Det kan vara allt i från att säga tack och fyra av ett bländande leende när någon håller upp dörren till att skriva några uppskattande ord om någons blogginlägg/statusuppdatering/foto eller skicka en liten oväntad present till någon som hjälpt dig på något sätt.

Tack Carl Fredrik och Prime för chokladen, nu ska jag fredagsmysa på bästa sätt!

//Anna

One thought on “Ett litet gult paket…

  1. Jag håller fullständigt med dig. Ett litet leende kan förgylla en hel dag och en komplimang en hel vecka! Du är verkligen värd chokladen.

Kommentera

