Dagens utmaning: läsa kurslitteratur utan att somna.

image

image

Studentlivet innebär väldigt mycket frihet – du får göra i princip hur du vill bara du klarar tentorna och deltar i obligatoriska övningar.
Den här veckan har jag inga föreläsningar, antagligen pågrund av att vi förväntas fokusera på vår hemtenta som ska lämnas in om exakt en vecka.
Den baseras på en spännande övning vi gjorde i fredags, som ska analyseras med hjälp av teorier från boken på bilden. Inte så farligt tycker jag, särskilt som man får skriva max två A4 och vi fick såpass lång tid på oss.

Det är skönt att kunna lägga upp arbetet precis hur man vill själv, men för min del (som har lite svårt med självdisciplinen) blir det också lite jobbigt. Jag kan dock inte förneka att det är rätt gött att få sitta hemma i mjukisbyxor en hel dag och samtidigt göra precis det man ska – läsa kurslitteratur. Mitt största problem just nu är min tendens att bli toktrött efter bara fem sidor, även fast jag tycker att boken är jätteintressant (och jag har sovit ordentligt!). Jag dricker varken kaffe eller vill äta massa socker, så jag vet inte riktigt hur jag ska råda bot på detta problem… Just nu testar jag att sitta vid ett öppet fönster, jag hoppas att både dagsljus och frisk luft ska göra susen och få min energi att hålla lite längre!

//Anna

Kommentera

