Träningskort och grupparbetesredovisning kirrat och klart!

I måndags bläddrade jag som av en händelse i en liten broschyr vi fick av kåren första dagen, och då upptäckte jag att Fysiken (träningsanläggningen som ägs av studentkårerna) har gruppträningspass även i deras anläggning mitt i stan! Jag hade fått för mig att det bara var vanligt gym där, och därför hade jag ju tänkt börja träna på Sportlife istället. Men så var alltså inte fallet, så igår begav jag mig till Kaserntorget och införskaffade mitt träningskort!

De har ett fint erbjudande just nu, fram till sista september kan man som student teckna ett årskort för bara 191 kr i månaden, vilket kändes himla billigt så det nappade jag på!
På Kaserntorget finns alltså både ett stoort gym och gruppträningssalar, och de erbjuder massor av olika gruppträningspass. Jag vill gärna gå på såväl yoga som step up och olika dansklasser, och det känns jättekul att det finns så mycket att välja på!  Nu gäller det bara att komma igång och få in rutiner så att jag verkligen kommer iväg också…


Lyckades ta en bild på en del av min grupp precis innan vi drog på lunch igår. På tavlan syns vår fina analys av vår observationsundersökning🙂

Just nu är jag verkligen helt slut, idag var jag på skolan 07.30 (!) för att vår grupp skulle hinna köra igenom vår observationsredovisning innan vi började kl. 08.15 (än en gång elakt att lägga sådant viktigt så tidigt på morgonen).
Vi i vår grupp jobbade verkligen hela dagen i skolan, plus var och en hemma på kvällen, med att få ihop vår analys och lägga upp hur vi skulle utforma redovisningen samt skriva manus. Trots att vi inte direkt hade övat in redovisningen tyckte jag att det gick jättebra, så jag är väldigt nöjd med vår prestation! Dessutom tycker jag att vi jobbade bra i vår grupp, vi gjorde i princip allt arbete gemensamt vilket visserligen tog lång tid men det kändes som att det blev ett bra resultat och att vi alla var delaktiga.

Nu har vi en vecka ”ledigt” innan tentan som är nästa tisdag, och nu gäller det att sätta sig ner och plugga lite mer ordentligt än vad jag lyckats med hittills. Vi fick lite mer info om tentan idag och det kommer vara 40 frågor med svarsalternativ, och den är på bara 90 minuter, så det känns ändå ganska ofarligt. Det blir nog bra det här!

//Anna

2 thoughts on “Träningskort och grupparbetesredovisning kirrat och klart!

Kommentera

