…och så kom hösten, och sista roomien!

Jag vet att jag så sent som i onsdags skröt om hur skönt det är att sitta ute i solen och plugga, så lite ironiskt var det ju att hösten kom i torsdags, det blev plötsligt svinkallt! Även om det tydligen bara är en föraning om det som komma ska, enligt de som varit här ett tag, men enligt desamma så får sommaren små återfall ett tag till i alla fall. Det har dock varit helt fantastiska höstdagar hittills, ni vet sådana där klara dagar när man bara vill gå jättelånga promenader och sparka i lövhögar (de är i och för sig extremt små än så länge…) och sedan gå hem och dricka varm choklad. Veckan har flutit på som vanligt. I torsdags gick jag en tvåtimmarskurs i Photoshop på skolbibblans multimediaavdelning, jättekul att det finns sådana grejer, och det ska dessutom ge mig lite extra credits till min Women and the Media-kurs! I fredags blev det lite uteliv, i form av The City Beer Hall som är ett riktigt trevligt ställe, ölställe i en gammal, anrik (med amerikanska mått, hehe) lokal, med en mekanisk tjur som man kan försöka sitta kvar på om man är tuff nog och en terass varifrån man ser en av Albanys få skyskrapor, så där kan man sitta och inbilla sig att man är i The City! Annars så är största händelserna för mig just nu mina två första skriftliga inlämningar som jag sitter och kämpar med, lite tufft ska erkännas men jag kämpar på och tänker att det kommer ju säkert gå lättare allt eftersom! Det kommer bli en himla massa pluggande under veckorna nu, ska nämligen bli på resande fot tre helger på raken framöver. Om allt klaffar så blir det Montreal, Niagara-fallen och sedan Boston i nämnd ordning, så nu blir det tillbaka till skrivandet, see you in a bit!

Visst ja, det var ju den nya roomien också! Det är Masumi, ettårsutbytesstudent från Japan, så nu är vi fulltaliga i vår lilla lägenhet.

 

/ Sofia

Kommentera

