September 11th…

…är snart till sin ända här borta, och tio år sedan tvillingtornen rasade. I min värld har det dock inte märkts så mycket idag, men folk har pratat om det en hel del innan, och jag har börjat inse mer än förut vilken enorm händelse det var för folk här, hur nära det var för väldigt många man pratat med, såväl fysiskt som personligt. Jag minns mest känslan av overklighet när man hörde och såg nyhetsrapporteringarna, men precis som alla här minns jag exakt vad jag gjorde när jag fick höra talas om händelsen.

Jag har försökt ägna dagen mest åt att plugga, men blivit lite distraherad och fastnat lite i intressanta köksbordsdiskussioner med mina roomiesar rörande bland annat amerikansk historia och utrikespolitik (och skillnader i olika länders karaktärer, och mode, och mat, och annat…). Så nog har jag lärt mig saker, men tyvärr kanske inte just det som kommer på mitt första prov som är nu på tisdag, så nu ska det bli superpluggande tills dess, wish me luck!

/ Sofia

Kommentera

