Imorgon börjar skolan, och nu vet jag var den ligger!

image

image

image

image

Sitter nu på bussen hemåt från Linnéplatsen. Jag har, såhär i god tid cirka 13 timmar före skolstart, varit och spanat in exakt var jag ska befinna mig imorgon kl. 09.00.

Fram tills alldeles nyss var det enda jag visste att skolan (alltså ”min” del av GU, som finns utspritt på flera ställen i centrala Göteborg) låg i närheten av Linnéplatsen, så när jag fick se GU-skylten utanför den här vackra parken och jättepampiga byggnaden blev jag mäkta imponerad, och hade lite svårt att tro att det verkligen kunde stämma – men jag hade kommit helt rätt!

Det pampiga gula huset visade sig vara Annedalsseminariet, och strax bakom det ligger en något mer nybyggd byggnad som heter Mediehuset. Det är där, i Linnésalen, som lägligt nog ligger precis innanför dörren såg jag, som min allra första dag på GU ska börja.

Att jag åkte hit och tittade idag beror på att jag förmodligen har nordeuropas sämsta lokalsinne, och för att slippa komma inrusandes stressad, svettig och antagligen försenad efter att ha sprungit omkring och letat efter rätt hus imorgon kände jag att det var bäst att ta det säkra före det osäkra. Det räcker att vara nervös över att jag ska orka gå upp i tid samt att komma dit helt ensam. Att känna mig ensam och vilse bland massa nya människor är bland det värsta jag vet, därför är jag hemskt glad att vi drog igång med faddringen (nollningen) redan i måndags. Det tänker jag berätta mer om i nästa inlägg, men jag kan ju säga som såhär; min klass verkar vara ett stort gäng jäkligt grymma, supertrevliga och härliga människor, och jag är ganska säker på att jag inte kommer behöva vara ensam ett endaste dugg!

//Anna

Kommentera

