En vecka till skolstart!


Köpt snygga block & mappar – check!
Lagt in föreläsningsschemat i mobilkalendern – check!
Ansökt & fått beviljat CSN – check!
Blivit medlem i Göta studentkår – check!
Tittat på litteraturlistan och tänkt att det där ordnar sig – check!
Läst i genom faddringsschemat och känt att det här blir sjukt kul – check!
Känt mig nervös och tänkt saker som ”tänk om jag inte får några kompisar, tänk om jag inte hittar, tänk om alla är konstiga, tänk om jag inte fattar nånting” – check!

Faddringsschemat ja, vad i hela självaste friden är faddring kanske du tänker – det var åtminstone min första tanke. Faddring = nollning eller inspark på vanlig svenska. Jag antar att det kanske ska låta snällare och inte associeras med elaka initieringsriter som man har hört talas om pågår på vissa ställen (har ni hört den om ”fiskpinnen”, där en tjej fick hela kroppen insmord i ströbröd?).
Här på GU är vi minsann snälla mot varandra (hoppas jag :O ) och på schemat står bland annat Göteborgsvarvet (ett rafflande rally med tävlingar och utmaningar genom Göteborg), grillning & lekar, ö-häng, pubrundor, quiz på Kellys och lunch-picknick. Låter inte alls skrämmande på pappret, men vad verkligheten bjuder återstår att se… Stay tuned för vidare rapportering!

PS. För den som har ett band (eller är musikintresserad) är Göteborg en riktigt fin stad med massor av klubbar som ordnar spelningar med osignade (och signade) band. Imorgon fredag spelar min pojkväns band Strykjärn för första gången i Göteborg – på Valand där Club Jam huserar för kvällen. Gillar du hårdrock är detta ett ypperligt tillfälle att upptäcka nya band! (Jag själv är, till min käre pojkväns förtret, inget vidare hårdrocksfan, men Strykjärn är faktiskt jäkligt grymma. Kom och se själv!)

//Anna

One thought on “En vecka till skolstart!

Kommentera

