Ny stad, ny skola, nya människor – nya möjligheter!

Hej!
Det är jag som är Anna – en av höstterminens nya bloggare, som här kommer att dela med mig av livet som ny student och dessutom ny i stan.

Jag är en 24-åring från lilla, lilla Säffle som där drivit eget företag i tre år och nu tar steget in i universitets- och storstadsvärlden för att läsa Medie- och kommunikations-vetarprogrammet på GU.

Jag tittar inte på TV men är beroende av Dagens Nyheter, bra radioprogram och Twitter. Älskar att dansa (på högst amatörmässig nivå), umgås med människor jag tycker om och att ständigt ha nåt i görningen. Snygga typsnitt, bra formgivning och människor som brinner för något får mitt hjärta att klappa extra hårt, och när jag blir stor vill jag jobba för att göra världen bättre.

Mer av mig hittar du på:
annakristinalindh.se
twitter.com/anna_lindh


8 saker jag ser fram emot att göra nu när jag flyttat till Göteborg:

– Lära känna minst tio nya fantastiska människor. (hejdå lilla lilla Säffle!)
– Gå på yoga. Och gärna någon mer kul träningsform! (hejdå lilla lilla träningsutbudet!)
– Gå ut och dansa till musik som är bra (hejdå Harrys och summer of 69!)
– Gå på bra konserter (hejdå Bubas, coverbandet Billy och Basic Element!) 
– Gå på häftiga museum (hejdå Tändkulemotormuseet!)
– Gå på teater/dans/show (hejdå Säffleoperan!)
– Äta god mat på restauranger jag aldrig varit på förut (hejdå Bella Rosa där jag ätit 15 gånger senaste månaden!)
– Engagera mig i föreningar, festivaler, projekt och annat spännande! (hejdå alla föreningar med medelålder 57!)

Vill du hjälpa mig att upptäcka staden, fråga om något eller bara säga hej, tveka inte att höra av dig! Skriv en kommentar eller maila hej@annakristinalindh.se så lovar jag att svara.

//Anna

3 thoughts on “Ny stad, ny skola, nya människor – nya möjligheter!

  1. oh, spännande! jag hamnade här via sofias del av bloggen, har jobbat med henne🙂 om du har lust att kolla på utbudet på fysikens träningscenter hänger jag gärna på! de har supermycket skoj! ha det fint!
    /bella

  2. Does your site have a contact page? I’m having a tough time locating it but, I’d like to
    shoot you an e-mail. I’ve got some creative ideas for your blog you might be interested in hearing. Either way, great website and I look forward to seeing it grow over time.

Kommentera

