Flum in i sista sekunden

Sitter här med min enorma deadline till två kurser som har gemensam inlämning och halv panikar i tystnad. Det är 30 min kvar till deadline och vad gör man då? Jo, loggar in på facebook! Men är det fler än jag som har blivit mer deprimerad på facebook den senaste tiden? Facebook är inte lika rolig som det var när den kom ut, folk har tagit för mycket allvar med den helt enkelt tror jag. Det roliga är ju att hålla koll på sina vänner och vad de gör med sitt liv, men ändå så… Med den öppenhet facebook erbjuder finns det väldigt stora risker att man råkar illa ut. Både virtuellt och i verklighet.

Nej, ska nog sluta åla mig och skicka in min uppgift någon gång. 20 min kvar till deadline! Baah…

/Wilaiwan

Kommentera

