FAQ

Jag tänkte att jag kunde svara på några frågor som jag har fått flera gånger under olika studentmässor. Okej, börjar direkt! =)

Fråga 1.
Vad är det för antagningspoäng till utbildningen jag vill läsa? Är det svårt att komma in?

Svar:
VHS:s hemsida kan man titta på statistik för lägsta antagningpoäng till olika utbildningar.  Tänk dock på att det är statistik från tidigare terminer och att det kan ändras från gång till gång. Så om man känner att man ligger på gränsen till det man vill läsa skadar det absolut inte att söka!

Fråga 2.
Är det svårt att få bostad i Göteborg?

Svar:
Lite svårt kan det vara men absolut inte omöjligt! Om man funderar på att börja plugga i Göteborg kan det vara en bra idé att ställa sig i kö så fort som möjligt. Det kan man göra hos SGS Studentbostäder eller hos Boplats.

Fråga 3.
Är alla jättesmarta på universitetet? (Okej, kanske inte har fått denna fråga jättemånga gånger men jag tyckte den var rolig :D)

Svar:
Nej! Alla är där för att lära sig så man ska absolut inte vara rädd för att känna sig dum! När man läser på universitetet får man träffa massor av människor som är intresserade av samma ämnen som man själv, därför har man ofta mycket gemensamt! Och om man inte har blivit smartare när man är klar med sin utbildning så är man kanske i alla fall confused on a higher level, som en föreläsare en gång sa.

Smart tjej!?

Jag tycker det är roligt att svara på frågor så fråga på om ni undrar något! Om jag inte kan svara så vidarebefodrar jag frågan till någon som kan!

Ha en fin måndagskväll!

/Linnea Erwander

Kommentera

