Valborg och vår!

20120502-130848.jpg

20120502-130902.jpg

Valborg är ju en typisk studentdag med många traditioner. Jag missade dock allihop och valde att fira väldigt lugnt och spontant med klassiskt picknickhäng i Slottsskogen där några av mina vänner höll till. Kvällen avslutades med att se och dansa till latinobandet Lecheburre som spelade på en liten scen i parken. Oväntad och mycket bra fira-våren-akt!

20120502-131528.jpg

20120502-131536.jpg

De senaste dagarna har våren äntligen kommit på riktigt, och igår passade jag på att använda en av våra gemensamma balkonger. Kändes väldigt fint att kombinera sol, värme och fågelkvitter med lite laptopjobb!

Just nu sitter jag på café Cava’s uteservering och riktigt njuter, det känns faktiskt som att vara på semester. Galet härligt!
Ska strax bege mig till Centralstationen för att besöka Idétåget och senare ta tåget mot Stockholm. En långhelg med vänner och möte med nätverket KALI står på schemat!
Jag ska även försöka hinna med att läsa en bok (en klassiker inom MKV-ämnet) som jag ska skriva referat och analys på tills på onsdag nästa vecka. Då har vi även ett seminarie där vi ska diskutera böckerna. Ska bli spännande att se om jag hinner!

//Anna

Det här inlägget postades i Anna, Studentlivet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

