Invigningen av Clarion Hotel Post – vilken FEST!

Bild från clarionpost.se 

De som bott i Göteborg lite längre än mig har säkert märkt att det hänt saker i och utanför det stora gamla posthuset vid Drottningtorget (alldeles vid Centralstationen). Jag var dock alldeles ovetande, fram till kanske två månader sedan, att det skulle öppna ett hotell där.

Det nya hotellet heter Clarion Hotel Post och har lyckats med konststycket att skapa en ordentlig hype och blivit en riktig snackis. Sedan jag fick reda på att det snart skulle öppna har jag hört talas om det säkert en gång om dagen, och innan hotellet ens slagit upp portarna hade den officiella facebooksidan över 10 000 fans. När så posthotellet skulle invigas slog arrangörerna på stort och bjöd hela Göteborg på en spektakulär show från en stor scen på torget utanför hotellet. Inomhus hölls även en fest för speciellt inbjudna och jag var förmodligen en av många som mer än gärna ville gå på den.

Och tänka sig, tack vare lite tur så fick jag, två dagar innan festen, reda på att min fantastiska coach och vän Sanne hade en biljett över, och jag säger bara; BAM! Vilken fest! Vilket hotell! Vilken stämning! Vilken inredning! Vilka vackra människor!

Jag har aldrig tidigare varit på en så sensationell fest i så fantastiska lokaler. Många hundra människor i smoking och fantastiska klänningar, ett överflöd av mat, champagne och drinkar, liveuppträdanden med några av Sveriges just nu hetaste artister och flera timmar av underbar tokdans. Jag är så galet tacksam över att jag fick vara med och uppleva något så roligt och inspirerande, och jag hoppas att det absolut inte var sista gången!

Invigningen var alltså i torsdags, 26 januari, och jag är fortfarande helt lyrisk.
The new face of Gothenburg – Välkommen!

Den minst sagt karismatiske ägaren av hotellet (och hela Nordic Choice-kedjan) Petter A. Stordalen höll ett kärleksfullt invigningstal och en maffig ljusshow projicerades på fasaden. Här är hotellet officiella film med godbitar från kvällen (inser när jag tittar på den att jag missade i princip alla kändisar! Förutom Timbuktu, som gav mig komplimangen ”I love your bangs!” (bangs=lugg). Den kommer jag leva på ett tag!)

 

Mina vackra mobilbilder från festen:

Det här inlägget postades i Anna, Göteborg som stad, Kulturliv, Nöjesliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

