Höstens studier

Hej!

Nu lagom när våren har börjat hitta hit, vad lämpar sig då bättre än att börja tänka på hösten? :-) Anmälningstiden för höstens kurser går snart ut. Hur ligger ni läsare till? Ett enkelt val? Tvivel in i det sista?

Själv så ska jag välja vilken inriktning på matematikprogrammet jag ska ha under det tredje året Valen som finns är ren matematik, tillämpad matematik och matematisk statistik.

För min del lutar det år den tillämpade inriktningen och utöver detta välja till ett gäng kurser inom datavetenskap för att senare kunna jobba med programmering av något slag. Vi får se vad det blir tillslut, jag hinner nog ändra mig många gånger innan jag är klar, men det är det som känns mest lockande just nu iaf.

Idag har varit en dag utan föreläsningar, så all tid har spenderats antingen i ett tomt klassrum med att spåna idéer på en svart tavla, framför en dator sökandes efter artiklar eller i biblioteket med näsan i böcker om allt som kan hjälpa oss i projektet att modellera trafikflödet på  en väg. Jobbigt men lärorikt :-)

Ha en fortsatt bra vecka!

//Niklas

 

 

 

 

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Höstens studier

  1. studentblogg skriver:

    Hej Niklas!

    Ska du på GU-minglet nästa vecka? :)

    /Linnea

  2. studentblogg skriver:

    Hej! Såg detta först nu… Det är ju som du säkert märkt flyttat, men jag har planer att gå när det blir av (i början av maj om jag inte minns helt fel).

    //Niklas

Kommentera

