Tentavecka

Så var det tentavecka igen… På torsdag smäller det!

Helgen har därför bestått av väldigt mycket plugg. Men, som någon vis person sa, kan man inte sitta med skolsaker hela helgen.

I lördags var det som sagt Laserdome med brassektionen från Göta Lejon. Det var jättekul, helt otroligt att man kan bli så slut på en timme!

SEdan var det Frölunda Tatoo 2011 igår i kulturhuset i Frölunda där Göta Lejon var med och visade upp sig. Jag var tyvärr inte med dock eftersom jag inte har varit medlem tillräckligt länge, men jag var där och tittade. Vi gjorde precis dessa saker på marschträningen senast, så jag var med och övade det då, men det var ju en helt annan sak att stå på läktarplats och se hur det såg ut uppifrån! Ljudet lät ju tyvärr lite halvbra, men vad kan man begära av ett framträdande i en gymnastiksal. Jag tvivlar på att de som byggde gymnastiksalen tänkte på att anpassa akustiken till blåsorkestrar…

Det var folk som filmade och lade upp på youtube, så jag tänkte att jag kan ju lägga in de filmerna här så ser ni som inte var där igår vad ni missade :-)

Ingångsnummer:

Liggande orkester… (inget jag speciellt rekommenderar trombonister. Man får ont i nacken, tro mig…)

Nästa framträdande är på Lisebergsöppningen den 23:e april, och då får jag vara med och spela!

Tillbaka till studierna… Ha en bra vecka!

//Niklas

Det här inlägget postades i Nöjesliv, Niklas. Bokmärk permalänken.

Kommentera

